Hoe word je productiever? Eenvoud is de boodschap

Je wil productief zijn in je leven. Je wil zo veel mogelijk dingen doen, en ze goed doen. Maar hoe ga je te werk? In verschillende blogs vind je adviezen. Wat wij in elk geval onthouden is: hou het simpel.

vereenvoudig1. Vereenvoudig je to-do lijstje. Als daar minder dingen op staan, en je je kan focussen op de Most Important THings (MIT’s), dan zal je meer kunnen doen, met minder inspanning en minder tijd. Schrap de minder belangrijke zaken op je lijst (zet ze eventueel over een maand of 3 er nog eens op, als het dan nog nodig is), of delegeer ze.

2. Vereenvoudig je omgeving. Maak je bureau vrij van alle rommel, zorg dat je niet gestoord wordt, en zet je mailprogramma af. Geen radio, geen tv. Eventueel wat klassieke muziek, dat zorgt voor een helder hoofd. Zo kan je geconcentreerd blijven werken.

3. Vereenvoudig je werkproces. Werk aan één taak tegelijk, doe niet aan multitasking. Je zal bemerken dat je plots veel productiever wordt. Focus je op één taak tegelijkertijd; maak die af, en begin aan de volgende.

Meer tips bij Zenhabits

No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: